-
Evenwicht in aanpak
In onze school streven we naar een balans tussen het respecteren van de eigenheid van elk kind en het gelijkwaardig deel uitmaken van de groep.
Dit gebeurt door structuur, regels en het kennen van de persoonlijke eigenschappen van elk kind.
-
Positieve benadering van groei
We richten ons op de sterke punten van elk kind, moedigen hen aan om te leren van fouten en creëren een breed aanbod van activiteiten om talenten te ontdekken.
Daarnaast hebben we met positieve feedback ook oog voor de groeipunten van elk kind.
-
Zorg voor het kind als geheel
We hechten veel waarde aan het welbevinden van de kinderen en de zorg voor hun totale ontwikkeling. Door zorg op maat en differentiatie toe te passen,
streven we naar een goed welbevinden, opdat onze kinderen kunnen openstaan voor betrokken en nieuwsgierig leren.
-
Sterk niveau van (levenslang) leren
Leren wordt gezien als een proces van ontdekken en ervaren. We creëren een uitnodigende en krachtige leeromgeving, hanteren diverse werkvormen en
differentiëren in aanpak en niveau. Opbouwende feedback en samenwerking zijn essentieel voor het leerproces.
We moedigen een houding van levenslang leren aan, waarbij nieuwsgierigheid, kritisch denken en een passie voor kennis centraal staan.
-
Goede relaties en open communicatie: We bevorderen een cultuur van samenwerking en respect tussen kinderen, leraren, ouders, externe partners en
de bredere gemeenschap. Samen werken we aan een veilige, ondersteunende en inclusieve schoolomgeving in een sfeer van openheid.
-
Verantwoordelijk burgerschap: We stimuleren kinderen om actieve en verantwoordelijke burgers te worden, met respect voor zichzelf, anderen en
de wereld om hen heen. We bevorderen duurzaamheid, gelijkheid en sociale verantwoordelijkheid.
-
Katholieke dialoogschool: Wie je ook bent en wat ook je achtergrond is, in onze school is iedereen welkom.
Samen leven in dialoog met elkaar vinden we belangrijk. We volgen een christelijke onderwijstraditie, met respect voor verschillende levensbeschouwingen,
tradities en ieders geloof, maar ook voor het zoekende van elk kind.